Eerste stage weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu Eerste stage weken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu

Eerste stage weken

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

23 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve iedereen,

Inmiddels ben ik alweer 3 weken in Kaapstad, de tijd vliegt echt voorbij.

Mijn stage is begonnen en ik heb het heel erg naar me zin bij het bedrijf. Vorige week was het vooral veel informatie opnemen en deze week kon ik al wat meer zelfstandig aan het werk. Mijn taken bestaan uit het updaten van de social media, de website vernieuwen, reisvoorstellen maken, de boekingen bij de accommodaties en autoverhuur bedrijven, financiële kostenplaatjes maken en reisboekjes maken voor de klanten. Erg breed maar dit kan ook omdat we maar met ze tweeën werken, dus ik kan alle facetten meepakken.

De boekingen stromen binnen op het moment dus het is goed druk. Naast al het werk wat we op kantoor doen gaan we ook regelmatig op bezoeken. De eigenaar wil altijd alle klanten die komen bezoeken bij een van de accommodaties wanneer ze in Kaapstad zijn, dus ik ben een aantal keer meegegaan om zo ook de accommodaties te leren kennen. Het is de bedoeling dat ik binnenkort ook zelf naar accommodaties ga in Kaapstad en omgeving om site inspections te doen, kijken of alles nog aan de eisen voldoet en kijken wat voor verschillende kamers er zijn etc. Eerst gaan we dit nog samen doen en daarna kan ik dat ook zelfstandig gaan doen. Dit maakt het werk erg afwisselend en leuk.

Ik loop 5 dagen in de week stage van 9 tot 5 dus de sight seeing is wat minder geworden. Vorig weekend was er hier een hittegolf met tempraturen rond de 40 graden. Overdag hebben we vooral bij het zwembad gelegen. De avonden nog wel uit eten geweest en wat wezen drinken in de buurt van het strand waar het nog enigszins afkoelde.

Dit weekend waren er iets normalere temperaturen van rond de 30 graden, gister zijn we dan ook weer op pad gegaan. Terwijl we op de bus stonden te wachten waren ze aan de andere kant van de weg een aflevering van Fear Factor India aan het opnemen, waar iemand hangend aan een rijdende kraan vlaggetjes van een auto moest afhalen. We zijn weer gaan brunchen bij de Food Market, wat een enorm leuke plek blijft op de zaterdagochtend. Daar zagen we ook Sophie Hilbrand en Waldemar Torenstra met gezin aan de brunch. De rest van de middag zijn we in Table View/Blouberg geweest met een pracht uitzicht (zoals de naam al zegt) en een strand vol met kite surfers wat ook leuk was om te zien.

Vandaag een relaxed dagje gehad met boodschappen, en lekker uitgebreid lunchen. Er staat hier nu, en zoals wel vaker, windkracht 6 wat niet erg fijn is met het lopen op de heuvels. Morgen weer een nieuwe week stage, en ook de temperaturen gaan halverwege de week weer boven de 35 graden.

Groetjes Quinta

• 23 Februari 2014 - 18:29

Sandra:

Klinkt goed! Dat je maar met z'n tweetjes bent heeft zo te lezen best leuke voordelen. En die BN-ers kom je toch ook overal tegen!

• 23 Februari 2014 - 20:52

Conny:

Leuk te lezen allemaal, Quinta! Veel plezier en succes verder.

• 24 Februari 2014 - 17:05

Marie-Louise:

Nou, je bent lekker bezig zo te lezen. En wat een diversiteit aan werkzaamheden, enne... er zijn ergere BN'ers om tegen te komen. Geniet er van!