Halverwege!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu Halverwege!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu

Halverwege!!

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

05 Mei 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve iedereen,

Ik ben inmiddels alweer op de helft van me stage, wat gaat de tijd snel. De vorige keer vertelde ik dat er een lang paasweekend in aantocht was. Op goede vrijdag zijn we ’s middags met een groepje mensen gaan rijden, eerst even ergens wat gedronken en daarna doorgegaan naar de Tafelberg en later het strand voor de zonsondergang want die blijft hier toch wel erg mooi. Op paaszondag besloten we de toerist uit te hangen en zijn we met de hop-on hop-off bus mee geweest. Onze eerste stop was de Kirstenbosch Botanical Gardens, prachtige tuinen waar we door heen hebben gewandeld. Daarna gestopt bij Groot Constantia, in de wijnlanden van Kaapstad, een grote wijnboerderij waar we heerlijk geluncht hebben. Daarna nog even het rondje afgemaakt met de bus. Zoals ik al verteld had stond er ook een paas high tea op het programma. Dit vond plaatst op tweede paasdag in een van de mooiste hotels van Kaapstad (Barack Obama heeft hier afgelopen jaar ook geslapen). Het was een groot high tea buffet, met zowel hartig als zoet en alles even lekker. Er waren oneindig veel theesoorten en na 2 uur stonden we dan ook op knappen, maar het was heerlijk!

Vorig weekend was het koningsdag en ook hier werd het ’s avonds gevierd. In een sportsbar had heel Nederland dat zich bevindt in Kaapstad zich verzameld en na 3 uur non stop Nederlandse liedjes en veel oranje hebben we er nog een normale zaterdag avond in Kaapstad van gemaakt. Maandag was weer een public holiday, met de reden dat Freedom Day op zondag viel dus dan is de maandag vrij. We zijn naar een enorm winkelcentrum gegaan gelegen net iets buiten Kaapstad. Het is zo groots en commercieel dat het heel Amerikaans aandoet en je even vergeet dat je in Afrika bent. Afgelopen stage week was sowieso erg kort omdat ook donderdag weer een feestdag was, en na een paar koudere dagen was het weer mooi zonnig en warm dus hebben we deze dag lekker op het terras doorgebracht.

Het walvissen seizoen is in aantocht hier (officieel juli tot november) maar er word al regelmatig eentje gespot hier in de buurt. Helaas heb ik er zelf nog niet een gezien maar ik heb nog even de tijd. We waren 2 weken geleden wel in Noordhoek, net buiten Kaapstad en op de terugweg reden we langs de Chapmans Peak Drive, een mooie route langs de bergen en kust en zagen daar opeens een school dolfijnen zwemmen heel dichtbij de kust, ook erg leuk natuurlijk.

Afgelopen weekend begon met de zonsondergang te kijken vanaf Signal Hill, hier kan je met de auto naar de top van de berg rijden dus geen geklim deze keer. Voorderest cultureel bezig geweest met een bezoek aan Bo-kaap de moslim wijk van Kaapstad die bekend staat om de gekleurde huisjes. Hier ook het museum bezocht. Vervolgens via een wandeling in de Company Gardens naar het South-African museum geweest, een groot museum met verschillende thema’s als de dieren van afrika, steen kunst en hoe ze vroeger hier leefde.

Inmiddels is weer een nieuwe stage week aangebroken en omdat mijn begeleider deze week wat accommodaties bezoekt in het Noorden van het land ben ik alleen op het kantoor. Daardoor ben ik nu het eerste aanspreekpunt voor de klanten, wat ook weer een leuke nieuwe ervaring is. Woensdag is het verkiezingsdag wat helaas ook een beetje grimmige sfeer met zich meebrengt, het blijft toch gevoelig hier. Maar het voordeel is dat het wel weer een vrije dag is. De plannen voor de komende tijd zijn toch wat meer op binnen activiteiten gericht aangezien het weer hier nu echt wel aan het veranderen is met meer regen en wat koudere temperaturen, alhoewel we met 28 graden morgen natuurlijk niet mogen klagen!

Groetjes, Quinta

• 05 Mei 2014 - 20:57

Ineke:

Leuk weer hoor, je verhaal, ik lees het altijd meteen! Maar inderdaad, dat je nu al weer op de helft bent ook, maar eigenlijk geen wonder met al die vrije dagen....
    Groetjes, Ineke

• 06 Mei 2014 - 13:03

Marie-Louse:

Hoi Quinta,

als ik je verhaal zo lees, bevind jij je echt in een land vol tegenstellingen. Mooie foto's ook; geniet er nog maar lekker van!
    Ik hoop dat je nog een walvis te zien krijgt, want die worden ook steeds schaarser...
    Veel plezier nog. X

• 07 Mei 2014 - 20:53

Peter Zondervan:

Hoi Quitus,

Alles o.k. daar in het zuiden?
    Zo te lezen een hele ervaring, die nemen ze nooit meer van je af.
    En dan ook nog paps op visite: hij kan het niet laten - alle onder controle houden. Hij wilde weten hoe zijn kleine meid erbij zat. Nog even en dan kom je weer naar Holland. Wat minder goed gepland: door de verschillen in de halfronden maak je 3 winters achter elkaar mee!
    Maar ja, zo al de oude Afrikaan in mij zegt: "so die wint waai, so waai me jassie"
    Nog een fijne tijd toegewenst en tot ziens in het nieuwe appartement van pa en ma.

groetjes,

Peter en Lia