Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

07 Februari 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve iedereen,

Zondag was het eindelijk zover, na veel vooruitkijken begon mijn avontuur naar Kaapstad.
Na een lange vliegreis via Dubai kwam ik maandagochtend aan in Kaapstad. Ik ben naar mijn accommodatie gebracht waar ik een ruime kamer voor mezelf heb. In het appartement zit tot nu toe ook een Zuid-Afrikaanse jongen die hier 2 jaar komt studeren in Kaapstad en er komen nog 2 jongens bij later. Het hotel is goed gelegen vlak naast het centrum van de stad (20 minuutjes lopen naar de grote straat met veel restaurantjes). Er is een goed bus systeem in stad waarmee ik ook de bus naar stage kan nemen, is 15 minuten. In het hotel zitten veel andere Nederlandse studenten dus het contact is snel gemaakt, van mijn school zijn er ook 3 hier verblijven.

We hebben de afgelopen dagen veel gelopen en gezien. Dinsdag was vooral de dag van supermarkt zoeken en restaurantjes (het is hier namelijk goedkoper om uit eten te gaan dan te koken). Woensdag hebben we de bus gepakt naar het V&A Waterfront, een enorme shoppingmall gelegen aan de haven met een leuk plein en veel restaurantjes, en met veel muzikanten. Het is hier wel duidelijk dat het wat meer voor de toeristen en upper class van Kaapstad is. Na een lunch zijn we doorgelopen tot aan Long Street, de bekendste straat van Kaapstad en daarna weer de bus gepakt naar Camps Bay. Prachtig strand met een leuke boulevard.

Gisterochtend hadden we eerst een afspraak bij mijn stage bedrijf, Madiba Travel. Voor de gene die het nog niet weten: dit is een reis organisatie die reizen op maat maakt voor voornamelijk Nederlandse klanten en het hoger segment. Dit bedrijf wordt gerund door een Nederlander en hij is ook de enige werknemer. Hij werkt wel samen met een Frans en Zuid-Afrikaans bedrijf die ook gevestigd zijn in hetzelfde kantoor. Ik heb meteen iedereen ontmoet en mijn werkplek gezien daarna zijn we even koffie gaan drinken en wat dingen besproken. Daarna ben ik met een vriendin doorgegaan naar de V&A Waterfront voor de lunch en daar weer de bus gepakt naar Queens Beach, vanuit daar doorgelopen naar Cliftons. Alweer een prachtig strand en gelegen in een soort heuvel waardoor er daar weinig wind staat. Het was gister heel erg warm (30+) dus we zijn niet lang gebleven maar doorgelopen naar Camps Bay waar we weer de bus terug hebben gepakt. ’s Avonds zoals gewoonlijk uit eten geweest, het eten is hier spotgoedkoop (€4/5 voor een maaltijd inclusief drinken) en heerlijk vers allemaal.

Dit weekend gaan we waarschijnlijk nog de Tafelberg op (hangt af van de bewolktheid) en is het plan om naar een festival te gaan die als afsluiting van een groot rugby toernooi hier is. Maandag is mijn echte eerste stage dag, en dan gaat het ‘echte’ leven hier beginnen. Mijn algemene indruk nu is dat het een prachtige stad is met heel veel diversiteit, aardige mensen, heerlijk eten en fantastisch weer.

Groetjes, Quinta

• 07 Februari 2014 - 10:29

Marie-Louise Noltee:

Leuk om te lezen Quinta, dat wordt een mooie ervaring. Succes op je eerste werkdag! X

• 07 Februari 2014 - 11:43

Conny Den Heijer:

Goed begonnen, dat is erg fijn Quinta! En heerlijk die ruime kamer voor jezelf. Geniet ze verder en bonne chance!. Ben benieuwd naar je volgende verslagen.

• 07 Februari 2014 - 14:24

Mary Ann:

Quinta..It all sounds exciting..Enjoy your time..look forward to reading more...Success!!

• 07 Februari 2014 - 15:25

Ineke:

Ja hoor, de kop is er af! Veel plezier en succes!

• 17 Februari 2014 - 11:54

Sandra:

Hoi Quinta, het "echte leven" zoals je het zelf omschreef is inmiddels begonnen. Ik ben heel benieuwd naar jouw stage, wat je er allemaal doet en leert. We gaan het vast horen. De foto's zijn schitterend. Wat een omgeving! Veel succes en plezier daar!