Rust en reis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu Rust en reis - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu

Rust en reis

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

02 Juni 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve iedereen,

Alweer een maandje geleden sinds me vorige verslag. Zoals ik toen al beschreef is de rust er een beetje ingekomen. De dagen zijn echt kort geworden inmiddels, je staat met het donker op en komt in het donker thuis, het regent veel en de temperatuur gaat van de week naar een dieptepunt van 13 graden. Maar ik ga natuurlijk niet klagen want ik ben nog steeds in dit prachtige land.

Ben niet erg toeristisch geweest de afgelopen tijd, mede door het weer als wel dat ik de meeste dingen inmiddels ook wel gezien heb. Wat ik nog wel heb gedaan is naar het Slave Lodge geweest. Dit museum over de slavernij is gevestigd in een oud slavernij pand in het centrum van de stad. Het is indrukwekkend om hier door heen te lopen en te lezen en horen wat zich er toentertijd heeft afgespeeld.

Op stage was het afgelopen weken verrassend druk omdat we toch opeens veel nieuwe aanvragen binnen kregen, waarvan een aantal met aankomsten in juli waardoor het nog moeilijk is om goede accommodaties te vinden. Mijn stagebegeleider is dit weekend vertrokken voor een vakantie in Nederland en daardoor ben ik de komende 3 weken weer alleen op het kantoor. Het scheelt dat we geen aankomsten hebben deze maand en omdat ik inmiddels zelf alle boekingen maken ben ik van alle lopende zaken op de hoogte.

Zelf heb ik ook een leuk reisje in het vooruitzicht. Volgende week woensdag ga ik samen met een vriendin voor een weekje naar het noorden van Zuid-Afrika. Net als met mijn vader kan ik bij een aantal accommodaties verblijven en ze meteen controleren. We vliegen naar Johannesburg en ga vanuit daar naar het Kruger Park. Voor de gene die niet bekend zijn met het Kruger Park, dit is een enorm wildpark met ongeveer de grote van Nederland. We beginnen helemaal onderaan het Kruger Park waar we 2 nachten bij een lodge verblijven en daardoor een volle dag het Kruger Park in kunnen (zelf of met hun ranger). De 3de nacht verblijven we bij een lodge in het Sabi Sand Game Reserve, dit is een privaat reservaat in het midden van Kruger Park wat dus betekend dat alleen de lodges die hierbij aangesloten zijn in de reservaat mogen met hun rangers, daardoor heb je dus niet de files met auto’s die je in andere delen van Kruger wel hebt. Hier blijven we 1 nachtje waar we ’s avonds en ’s ochtends een safari zullen doen. De laatste lodge in het Kruger is in het Klaserie Private Reserve, bovenin Kruger Park. We verblijven hier bij een lodge die zich specialiseert in wandel safari’s. We zullen dan waarschijnlijk ’s avonds gewoon een auto safari doen en ’s ochtends een wandel safari. Vanuit Kruger reizen we dan door naar de Panoramische Route waar je mooie bergen, verzichten en watervallen heb. Hier blijven we 2 nachten in 2 verschillende en ook weer mooie accommodaties. Het belooft weer een mooie reis te worden en ik ben benieuwd naar dit stuk van Zuid-Afrika. Bijkomstig voordeel is dat het daar droogseizoen is met temperaturen tussen de 25 en 30 graden.

Bij dit verslag geen nieuwe foto’s maar ik beloof dat ik bij het volgende bericht mooie foto’s zal hebben van de reis!

Groetjes, Quinta

• 02 Juni 2014 - 19:48

Juliette:

Zo leuk reisje in het voorruitzicht, geniet er van ( en van de rest van je stage).

• 02 Juni 2014 - 20:54

Ineke:

Klinkt weer fantastisch en zal wel weer goed komen!