Beoordeling, hittegolf en foto’s - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu Beoordeling, hittegolf en foto’s - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu

Beoordeling, hittegolf en foto’s

Door: Quinta

Blijf op de hoogte en volg Quinta

16 April 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve iedereen,

Na het lange verslag van vorige keer zal ik nu wat korter proberen te houden. Na de rondreis was het maandag weer gewoon tijd om naar stage te gaan. Omdat mijn stage begeleider zelf ook weg was geweest lag er genoeg werk om te doen. Ook was het tijd voor mijn eerste tussentijdse beoordeling. Deze beoordeling telt verder niet mee voor het uiteindelijke cijfer en punten maar moet wel verplicht gedaan worden. We worden op 2 verschillende aspecten beoordeeld. Quality of Task en Hospitality Performance, en deze twee bestaan weer uit een stuk of 10 sub-aspecten waarop we beoordeeld worden. Ik kan jullie blij vertellen dat ik op alle aspecten een 9 heb gekregen. Hij is erg tevreden en had niks aan te merken. Hier ben ik natuurlijk erg blij mee en nu zorgen dat ik dit niveau vol houdt tot het einde van me stage. Nu het laagseizoen echt is begonnen ligt de focus van me stage nu ook iets meer op marketing, zo wordt het ook mijn project de komende weken om de website te gaan veranderen.

Zoals bij jullie de lente is begonnen is dat hier de herfst. Het weer hier is erg wisselvallig wat betekende dat we vorige week begonnen met wat kou (voor ons is 22 graden nu koud) en regen maar dit is overgegaan in warmte, de temperatuur kwam nauwelijks nog onder de 30 graden. Logischere wijs gingen we dan ook vorig weekend naar het strand. Eerst lekker lunchen aan de boulevard en de rest van de middag op het strand vertoeven. En ook dit weekend was het strand weer onze bestemming met temperaturen van rond de 40 graden. Helaas zat het geluk ons niet echt mee want werkelijk alles leek mis te gaan, van meerdere kapotte bussen tot gesloten zwembaden, dus gewoon op het strand liggen en van de zon genieten en dan kan er niks meer mis gaan. Herfst betekent ook vroeg zonsondergang en vanaf het strand is die helemaal prachtig, helaas is dit moeilijk op een foto vast te leggen maar toch een dappere poging gedaan.

Volgend weekend is het passen en ook hier wordt dat gevierd, er zijn veel paas brunches, zoektochten en de restaurants zitten vol. Veel locals komen dan ook een weekendje naar Kaapstad. Voor ons betekent het een lang weekend want zowel vrijdag als maandag zijn we vrij. Plannen zijn er nog niet echt, we bekijken het meestal vlak van te voren (mede door het onvoorspelbare weer), het enige wat wel op de planning staat is een Paas High Tea in een van de mooiste hotels van de stad. Dit stond al even op ons verlanglijstje en nu een mooie gelegenheid om dit te doen.

Zoals beloofd heb ik wat foto’s bijgevoegd nog van de reis met me vader en overige foto’s van de afgelopen weken.

Fijn Pasen alvast iedereen! Groetjes Quinta

  • 16 April 2014 - 20:39

    Sandra:

    Goed gedaan 2x een 9! Jij ook een heel fijn Pasen. Geniet van het lange weekend!

  • 20 April 2014 - 09:36

    Conny:

    Wat goed zeg, die negens! Voor de foto's krijg je van mij ook allemaal, negens hoor Quinta! Die met die krokodil een 10, want mij niet gezien. Is weer genieten om ze te zien en je verslag te lezen. Fijn paasweekend verder en groetjes van ons allemaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Tijd om naar huis te gaan

19 Juni 2014

Fantastische Reis

02 Juni 2014

Rust en reis

05 Mei 2014

Halverwege!!

16 April 2014

Beoordeling, hittegolf en foto’s
Quinta

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 316
Totaal aantal bezoekers 21585

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 25 Juli 2014

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: