Visum, Tafelberg en rondreizen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu Visum, Tafelberg en rondreizen - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Quinta Pijnakker - WaarBenJij.nu

Visum, Tafelberg en rondreizen

Blijf op de hoogte en volg Quinta

11 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Lieve iedereen,

Al weer meer als een maand hier in Kaapstad en het begint al aardig te wennen. Soms vergeet je even dat je in Afrika bent omdat de stad zich heel westers aandoet. Het werd me wel duidelijk toen ik bij het gemeentehuis moest zijn voor mijn visum verlening. Ik heb een toeristenvisum en aangezien die maar 3 maanden geldig is moest ik deze verlengen. Er was me al gewaarschuwd dat er een lange rij staat voor het gemeentehuis elke dag dus om 7 uur er heen gegaan (om half 8 gaat het open) en de rij was gelukkig nog aanzienlijk kort, maar schijn bedriegt want zo beetje de halve bevolking krijgt om welke reden dan ook voorrang en dus werden er steeds hele groepen uit de rij naar voren gehaald die voor mochten. Na iets meer dan uur kon ik dan ook naar binnen en eenmaal bij de goede afdeling bleek ik niet alle papieren te hebben dus kon ik gewoon weer terug. Tweede poging dan maar een paar dagen later, alle papieren bij elkaar en weer in de rij. Dit keer samen met een vriendin dus de tijd ging wat sneller voor het gevoel . Na een uur weer binnen, tweede rij in bij de afdeling weer een half uur wachten, eindelijk aan de beurt hoefde ik alleen me papieren te laten zien en kon ik gaan betalen, weer lang in de rij staan. Nu is het wachten op een smsje dat het is goedgekeurd en dan kan ik nog een keer in de rij gaan staan om me paspoort te laten stempelen.

Inmiddels ben ik ook iets verder buiten Kaapstad geweest, in Blue Rock. Ligt ongeveer een half uurtje buiten de stad. Hier is een meertje waar ze een wake board baan hebben, op het terrein er omheen was een soort festival/feest waar we de dag hebben doorgebracht met een groep vorige week.

Zaterdag zijn we eindelijk de tafelberg opgegaan. Samen met 2 vriendinnen en een collega van een van hun. Om een reden, die ik nu nog steeds niet begrijp, hadden we gekozen voor het moeilijke pad omhoog. Dit begon met een pad steil omhoog voor 30 minuten waarvan je na 5 minuten al geen adem meer had. Vanaf daar was het minder steil maar vooral veel klim werk. Nou heb ik nog nooit geklommen in me leven dus dit was nogal een uitdaging. Gelukkig was de collega ervaren dus die kende het pad en de beklimmingen en hij hielp ons er goed doorheen. Na een tijdje begin je er gek genoeg aan te wennen en weet je steeds beter waar je je handen en voeten moet neerzetten. Sommige stukken hebben ook handgrepen en kettingen waar je je aan kan vastpakken. Omdat de angsten nog niet genoeg waren overwonnen ben ik ook nog op een prachtig uitzicht punt gaan zitten, waar je letterlijk alleen de stad onder je hebt. Het weer begon om te slaan waardoor we veel wolken, regen en wind kregen, waardoor het ook glad werd. Omdat je eigenlijk niet meer terug kan (wat namelijk net zo hel is) wordt je gepusht om door te gaan en samen met de adrenaline redt je het wel. Na bijna 3 uur hadden we de top bereikt en dat geeft wel een fantastisch gevoel. Daar geluncht en de kabelbaan terug genomen, wat best bizar is want waar we net 3 uur over hebben gelopen doet de kabelbaan in 5 minuten. De foto’s met mij erop als bewijs laten nog even op zich wachten, staan namelijk op iemand anders zijn camera.

Over stage nog steeds heel tevreden. Krijg nu ook echt een ritme waarin ik dingen doen en steeds meer contacten zowel met accommodaties als klanten. Ondanks dat het hoogseizoen nu voorbij is blijven er aanvragen binnen stromen en er komen ook meer mensen als voorgaande jaren in de (voor hier) wintermaanden.

Vanaf zaterdag ga ik Zuid-Afrika echt verkennen want dan is me vader hier op bezoek. We zijn eerst 4 dagen in Kaapstad, waar we alle toeristische attracties gaan doen als de tafelberg, robben eiland, waterfront maar ook gaan snorkelen met zeehonden. Hierna vliegen we naar Port Elizabeth en vanaf daar rijden we terug naar Kaaptad in 9 dagen. Omdat ik voor me werk meteen wat lodges en guest houses ga bezoeken kunnen we in mooie accommodaties verblijven tijdens onze reis. De eerste dagen beginnen we meteen met safari waarvan we ook 1 nacht in een echt tented camp in de bush verblijven, daarna reizen we door The Crags waar mijn bedrijf ook een stichting heeft voor een township die we daar gaan bezoeken daarna naar Oudsthoorn waar we op een struisvogel boerderij verblijven, vanuit daar naar Swellendam en de laatste nachten in de wijnlanden. Ik heb enorm veel zin om meer te zien van het land maar vooral om dit samen met mijn vader te doen.

Groetjes, Quinta



  • 11 Maart 2014 - 18:58

    Juliette:

    Klinkt leuk allemaal. Benieuwd naar de foto's ;)

  • 11 Maart 2014 - 18:58

    Ineke:

    Super Quinta! Beetje jaloers ook op je vader......
    Hartstikke leuk om je verhalen te lezen, dus wacht gewoon weer op de volgende.
    Groetjes, Ineke

  • 11 Maart 2014 - 21:30

    Mary Ann:

    Wow..Quinta!!!
    Very exciting to read about your experiences....pictures are great what a view!
    Mary Ann & Don

  • 12 Maart 2014 - 09:50

    Marie-Louise Noltee:

    Nou Quinta, jij hebt al heel wat overwonnen zo te lezen, en al lekker ingeburgerd! Wens je een fijne tijd met je vader toe. X

  • 13 Maart 2014 - 19:28

    Sandra:

    Hoi Quinta, ik dacht dat het hier bureaucratisch was en wij overal moeten wachten maar dat valt dus enorm mee. Wat een geduld. En die klimtocht klinkt me ook spannend en dan heen 3 uur en terug 5 minuten! Ik zag al wat foto's op FB, superleuk! Heel veel plezier met je vader, geniet er van!

  • 16 Maart 2014 - 11:11

    Conny:

    Jij bent nog stoerder dan ik dacht, Quinta! Met die klimpartij en lange wandeltocht in niet echt gunstige omstandigheden. Ik had het al op FB gezet, maar bijzonder, wat je met je vader gaat doen. Veel plezier samen en doe hem de groeten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Kaapstad

Recente Reisverslagen:

23 Juli 2014

Tijd om naar huis te gaan

19 Juni 2014

Fantastische Reis

02 Juni 2014

Rust en reis

05 Mei 2014

Halverwege!!

16 April 2014

Beoordeling, hittegolf en foto’s
Quinta

Actief sinds 14 Juni 2009
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 21589

Voorgaande reizen:

02 Februari 2014 - 25 Juli 2014

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: